IOŚ.271.18.2019

 

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERT W TRYBIE ZAPYTANIA OFERTOWEGO NA „KOMPLEKSOWĄ OBSŁUGĘ BANKOWĄ BUDŻETU GMINY GZY I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH PRZEZ OKRES 3 LAT”

 

 

I. INFORMACJE O ZAMAWIAJĄCYM

GMINA GZY

GZY 9

06-126 GZY

NIP 568 15 45 506

tel./fax. 23 - 691-31-67, 23 - 691-31-22

e-mail: ug@gminagzy.pl

adres strony internetowej: www.gminagzy.pl

 

II . PODSTAWA PRAWNA

Postępowanie prowadzone przez Gminę Gzy – wartość zamówienia nie przekracza 30.000 EURO – na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. „Prawo Zamówień Publicznych” zwanej dalej „ustawą” (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.).

 

III.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.

 

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa budżetu Gminy Gzy i jej  organizacyjnych, obejmująca:

1)      Urząd Gminy w Gzach,

2)      Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gzach,

3)      Publiczną Szkołę Podstawową w Przewodowie Poduchownym,

4)      Publiczną Szkołę Podstawową w Skaszewie Włościańskim,

5)      Gminną Bibliotekę Publiczną w Gzach.

2. Obsługa bankowa będzie polegać na:

1) otwarciu i prowadzeniu rachunków bieżących, rachunków pomocniczych i subkont oraz rachunków do obsługi pozyskiwanych środków zewnętrznych, w tym z funduszy unijnych zwanych w dalszej części specyfikacji rachunkami, otwieranie nowych rachunków bankowych w trakcie trwania umowy będzie następowało nie później niż następnego dnia roboczego po złożeniu przez Zamawiającego wniosku o otwarcie rachunku

2) realizacji poleceń przelewu,

3) dokonywaniu wypłat gotówkowych z obsługiwanych rachunków bankowych,

4) przyjmowaniu wpłat gotówkowych na obsługiwane rachunki bankowe,

5) generowaniu i przekazywaniu obsługiwanym jednostkom wyciągów bankowych wraz z załącznikami (dopuszcza się możliwość udostępnienia wydruku wyciągów bankowych w systemie bankowości elektronicznej),

6) realizowaniu transakcji płatniczych z wykorzystaniem czeków tradycyjnych lub równoważnych wystawionych przez Zamawiającego w formie elektronicznej składanych za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej lub na podstawie dyspozycji wypłaty,

7) przechowywaniu depozytów,

8) wydawaniu zaświadczeń i opinii bankowych,

9) zapewnieniu dostępu do systemu bankowości elektronicznej oraz jego obsługi technicznej,

10) gromadzone środki na rachunkach bankowych będą oprocentowane wg stawki zmiennej. Stawka oprocentowania oparta będzie na stawce WIBID 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, pomnożonej przez współczynnik „F” podany w ofercie.

11) odsetki od środków na rachunkach bieżących i pomocniczych bank dopisywał będzie do rachunku na koniec każdego miesiąca,

12) lokowaniu wolnych środków na lokatach terminowych,

13) możliwości składania w banku wypłat gotówkowych świadczeń z jednostek organizacyjnych,

14) usługę „wyzerowania” wskazanych rachunków bieżących Gminy i jej jednostek organizacyjnych, polegającą na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na rachunkach Gminy i jednostek organizacyjnych na wskazany rachunek,

15) zagwarantowanie możliwości objęcia obsługą bankową nowoutworzonych jednostek na zaoferowanych warunkach.

 

Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

66.11.00.00-4 – Usługi bankowe

 

3. Sposób wykonania przedmiotu zamówienia:

1/.        Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania osobnych opłat i prowizji bankowych za:

1) otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych (podstawowych i pomocniczych),

2) wydawanie blankietów czekowych,

3) realizację przelewów na rachunki prowadzone w banku obsługującym Gminę (w systemie elixir),

4) przechowywanie depozytów,

5) wydawanie zaświadczeń i opinii bankowych,

6) objęcie systemem bankowości elektronicznej na czas trwania umowy wszystkich obsługiwanych jednostek poprzez: instalację oprogramowania na sprzęcie komputerowym jednostek organizacyjnych Gminy Gzy i przeszkolenie pracowników,

7) zapewnienie prawidłowej pracy zainstalowanego oprogramowania.

 

 Ogólne dane o operacjach na rachunkach: budżetu Gminy oraz pozostałych jednostek rocznie (oszacowanie na podstawie 2018 r.) :

1) łączna liczba rachunków bankowych (stan na 1.08.2019 r.) – 38

2) liczba przelewów realizowana rocznie – ok. 10.300

3) liczba realizowanych czeków – 0

4) liczba stanowisk do obsługi systemu bankowości elektronicznej – 6

5) liczba wypłat świadczeń społecznych (GOPS) – ok. 900

Budżet Gminy :

- 2016 r. : dochody – 14.295.001,23 zł, wydatki – 13.603.341,46 zł

- 2017 r. : dochody -  15.629.744,05 zł, wydatki – 15.019.992,04 zł

- 2018 r. : dochody – 16.532.747,37 zł, wydatki -  18.553.085, 70

     

2/.        W przypadku, gdy wybrany bank nie posiada na terenie miejscowości Gzy siedziby, siedziby oddziału albo filii, zobowiązany będzie do uruchomienia na terenie miejscowości Gzy od 4 września 2019 roku swojego oddziału lub filii zapewniając pełną obsługę budżetu Gminy.

 

 

IV.OSOBY UPRAWNIONE DO KONTAKTÓW Z WYKONAWCAMI

- w sprawach dot. przedmiotu zamówienia: Ewa Karpowicz e.karpowicz@gminagzy.pl

- w sprawach formalnych: Wiesław Jażwiński  w.jazwinski@gminagzy.pl

 

Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

66.11.00.00-4 – Usługi bankowe

 

V.        OFERTY CZĘŚCIOWE.

            Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

 

VI.      OFERTY WARIANTOWE.

            Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

VII.     INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH            
           UZUPEŁNIAJĄCYCH.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

 

VIII.     TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.

            Zamówienie realizowane będzie w okresie 36 miesięcy.

          Przewidywany termin rozpoczęcia 4 września 2019 r.

          Termin zakończenia do 3 września 2022 r.

 

IX.      WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1. spełniają wymagania zawarte w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 ze zm.),

2. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym – w postępowaniu o zamówienie mogą ubiegać się banki posiadające oddział/placówkę/filię na terenie miejscowości Gzy lub banki, które zobowiążą się do otwarcia (od dnia podpisania umowy) i prowadzenia na koszt banku punktu kasowej obsługi bankowej na terenie miejscowości Gzy.

 

X. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY  W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

1. zezwolenie na wykonywanie czynności bankowych o których mowa w ustawie – Prawo bankowe,

2. dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych,

3. oświadczenie o posiadaniu oddziału/placówki/filii na terenie miejscowości Gzy lub zobowiązanie do otwarcia (od dnia podpisania umowy) i prowadzenia na koszt banku punktu kasowej obsługi bankowej na terenie miejscowości Gzy.

Dokumenty o których mowa, mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę podpisującą ofertę.

 

XI . PRZYGOTOWANIE OFERTY ORAZ TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT

1. Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej, w języku polskim oraz podpisana przez uprawnionego (uprawnionych) do składania oświadczeń woli przedstawiciela (przedstawicieli) oferenta.

2. Wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane i parafowane przez osobę podpisującą ofertę.

3. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

4. Wszelkie poprawki i zmiany w treści oferty i załącznikach muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.

5. Oferta powinna zawierać:

a) Formularz ofertowy – załącznik nr 1,

b) dokumenty wymienione w zapytaniu ofertowym,

c) projekt umowy bankowej uwzględniający postanowienia zapytania ofertowego.

6. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi oferent.

7. Ofertę należy umieścić w kopercie, która zaadresowana będzie :

URZĄD GMINY GZY

Gzy 9, 06-126 GZY

oraz posiadać będzie oznaczenie : „Oferta na kompleksową obsługę bankową budżetu

gminy Gzy i jej jednostek organizacyjnych przez okres 3 lat”

Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego :

URZĄD GMINY GZY

Gzy 9, 06-126 GZY /sekretariat/ w terminie do 9.08.2019 roku do godziny 14.00.

Oferta cenowa powinna być złożona na osobnym formularzu, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia. Formularz powinien stanowić pierwszą stronę oferty.

8. Oferty, które wpłyną do Zamawiającego po wyznaczonym terminie składania ofert nie będą rozpatrywane.

9. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 9 sierpnia 2019 roku o godz. 15:00 w siedzibie Zamawiającego.

 

XII. KRYTERIA OCENY OFERT I ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU

Przy wyborze oferty, zamawiający będzie kierował się bilansem niżej wymienionych kryteriów oceny ofert:

1.      kryterium ceny (koszt) -80%

wzór wyliczenia kosztu

K –koszt prowadzenia rachunku

K = A x 12 (m-cy) x 3 lata + 400 x B x 12 (m-cy) x 3 lata + 13 x C x 12 (m-cy) x 3 lata + 100.000 zł x D% x 12 (m-cy) x 3 lata + 40.000 zł x E% x 12 (m-cy) x 3 lata

W tym:

A – opłata za prowadzenie rachunku – miesięczna

B – przelew do innego banku pocztą elektroniczną (system bankowości internetowej) – za przelew (w systemie elixir),

C – miesięczna opłata abonamentowa za korzystanie z systemu identyfikacji użytkowników

D – wpłaty gotówkowe  - % od wartości

E – wypłaty gotówkowe - % od wartości

Oferta o najniższej cenie (koszcie) otrzyma 80 punktów

Oferty inne otrzymają ilość punktów obliczoną według wzoru:

C=(CN:CO)x100x80%

gdzie:

C – oznacza liczbę punktów uzyskanych w kryterium cena oferty (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku)

CN – oznacza cenę najtańszej oferty

CO – oznacza cenę ocenianej oferty


2. Kryterium  - oprocentowania środków na rachunkach – 20%

Oferta z najwyższym oprocentowaniem otrzyma 20 punktów

Oferty inne  będą oceniane wg wzoru:
           Pr = (rb / rm) x100
x20%

gdzie:
           Pr   -   ilość punktów przyznanych badanej ofercie, za to kryterium
           rb - oprocentowanie rachunku badanej oferty
           rm - oprocentowanie rachunku najwyższe spośród wszystkich złożonych ofert    
           r = WIBID 1M x
F, gdzie wielkość WIBID 1M ustalona zostanie na
                   dzień otwarcia ofert
          
F – współczynnik oprocentowania rachunku bieżącego

 

 W wyniku niniejszego postępowania zostanie wybrana oferta, która będzie spełniała warunki określone w zaproszeniu do składania ofert oraz otrzyma najwyższą łączna ocenę punktową.

 

XIII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

 

– 30 dni od terminu składania ofert.

 

XIV.POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Zamawiający zastrzega sobie prawo zakończenia zapytania ofertowego bez dokonania wyboru oferty bez podania przyczyny. W przypadku takiego rozstrzygnięcia, zostają o nim zawiadomieni wszyscy, którzy złożyli ofertę.

 

XV. ZAŁĄCZNIKI  

Załącznik nr 1 Formularz ofertowy


Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Mossakowski Robert
  • Data udostępnienia w BIP: 2019-08-12
  • Informacja zaktualizowana przez: Mossakowski Robert
  • Data ostatniej aktualizacji: 2022-01-14 11:08:21
  • Liczba odsłon: 333
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2265509]

przewiń do góry