Gzy, dnia 15.12.2014r.

IOŚ.271.17.7.2014

Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

Na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) w imieniu Gminy Gzy informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Gzy ” wybrana została oferta Nr 1 złożona przez firmę:

 

BŁYSK-BIS Sp. z o. o.

ul. Armii Krajowej 1

06-200 Maków Mazowiecki

 

Uzasadnienie wyboru:

Oferta spełnia wymagania określone w ustawie i w SIWZ oraz ma najniższą cenę.

 

Wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Gzy ”:

 

Nr oferty

Nazwa (firma) lub nazwisko oraz adres Wykonawcy

Uzyskana ilość punktów

1

                    BŁYSK-BIS Sp. z o. o.

                   ul. Armii Krajowej 1

06-200 Maków Mazowiecki

100,00

 

Umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta po upływie terminu określonego w art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych.

 

 

Wójt Gminy

/-/ inż.  Barbara Polańska

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gzy: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Gzy
Numer ogłoszenia: 395076 - 2014; data zamieszczenia: 02.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gzy , Gzy 9, 06-126 Gzy, woj. mazowieckie, tel. 023 6913122, faks 023 6913167.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uggzy.bip.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Gzy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Gzy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2012r., w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 211/12 z dnia 22 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 - 2017 z uwzględnieniem lat 2018 - 2023 z załącznikami, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Gzy, oraz innymi przepisami prawa ustawowego i prawa miejscowego. 3.2. Charakterystyka Gminy Gzy: a) Powierzchnia gminy wynosi 104,44 km². b) Liczba mieszkańców na terenie Gminy Gzy, na dzień 31 grudnia 2013 r. - 3926 osób. c) Przybliżona ilość gospodarstw domowych na terenie gminy Gzy wynosi ok. 850 w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej. d)Gmina liczy 48 miejscowości a mianowicie: Begno, Borza-Strumiany, Borza-Przechy, Marcisze, Gotardy, Grochy-Imbrzyki, Grochy-Krupy, Grochy-Serwatki, Żeromin Drugi, Gzy, Kałęczyn, Gzy-Wisnowa, Kęsy-Wypychy, Kęsy-Pańki, Kozłowo, Kozłówka, Łady-Krajęczyno, Zalesie-Grzymały, Mierzeniec, Nowe Borza, Wysocki, Nowe Przewodowo, Nowe Skaszewo, Ołdaki, Ołdaki-Stefanowo, Żebry-Włosty, Ostaszewo-Pańki, Ostaszewo Wielkie, Ostaszewo-Włuski, Pękowo, Porzowo, Przewodowo-Majorat, Przewodowo-Parcele, Przewodowo Poduchowne, Sisice, Skaszewo Włościańskie, Słończewo, Stare Grochy, Sulnikowo, Szyszki Włościańskie, Szyszki-Folwark, Tąsewy, Wójty-Trojany, Dębiny, Zalesie-Lenki, Zalesie-Pacuszki, Żebry-Falbogi, Żebry-Wiatraki. 3.3. Opis przedmiotu zamówienia: 3.3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) odbieranie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w tym: a) odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych), b) odbieranie odpadów segregowanych w podziale na : -odpady suche tj.: odpady opakowaniowe, tworzywa sztuczne, szkło, metale, makulatura, opakowania wielomateriałowe, tekstylia, pozostałe odpady nie ulegające biodegradacji, -odpady mokre tj.: resztki kuchenne, fusy kawy i herbaty, zwiędłe kwiaty, ziemia kwiatowa, zużyte ręczniki kuchenne, chusteczki higieniczne, pozostałe odpady ulegające biodegradacji 2) odbieranie odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, 3) odbieranie odpadów poprzez Mobilny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, pochodzących z gospodarstw domowych: a) odpady segregowane, b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, c) zużyte opony, d) przeterminowane leki i chemikalia, e) tekstylia, f) zużyte baterie i akumulatory, g) meble i inne odpady wielkogabarytowe, h) odpady zielone, i) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, j) odpady problematyczne np. (świetlówki, gaśnice, puszki po farbach, lakierach i aerozolach, zużyte smary, oleje, kleje). 4) Odbieranie przeterminowanych i zbędnych leków z punktów ich zbiórki: Ośrodek Zdrowia w Szyszkach i Ośrodek Zdrowia w Przewodowie Poduchownym. 5) Wykonawca odbierze i zagospodaruje każdą ilość przekazanych mu odpadów komunalnych, o których mowa w punktach 1-4. 3.3.2. Na terenie zabudowy jednorodzinnej (tzw. nieruchomości zamieszkałe) obowiązywać będzie system pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych: 1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01): Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałych). Pojemniki na danej nieruchomości oraz ich utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym zapewnia firma odbierająca odpady komunalne. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć każdą zamieszkałą nieruchomość w pojemniki najpóźniej do dnia 02.01.2015 r. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek wyposażyć każdą nowo zgłoszoną zamieszkałą nieruchomość w pojemniki w terminie 2 dni roboczych od zgłoszenia. Wykonawca nieodpłatnie użyczy w/w pojemniki na czas trwania umowy. a) Ustala się minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania niesegregowanych odpadów komunalnych - dla nieruchomości zamieszkałej przez 1-4 osoby wymagane jest wyposażenie jej w jeden pojemnik o pojemności 120 l, - dla nieruchomości zamieszkałej przez 5-8 osób wymagane jest wyposażenie jej w jeden pojemnik o pojemności 240 l, - dla nieruchomości zamieszkałej przez 9 i więcej osób wymagane jest wyposażenie jej w trzy pojemniki o pojemności 120 l b) W przypadku zapełnienia pojemnika dodatkowe worki zapewnia właściciel nieruchomości. c) Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. d) Realizacja reklamacji (nieodebranie odpadów zgodnie z harmonogramem) - w ciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub faxem od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić fax nr 23 6913167 lub e-mail: uggzy@wp.pl . e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez ich przekazanie do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. f) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie będzie niewystarczająca). 2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody odpadów: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40): 1) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej będzie się odbywać w systemie dualnym z podziałem na odpady suche i mokre. 2) Odpady suche i mokre zbiera się w oddzielnych pojemnikach odpowiednio oznakowanych (kolorem lub napisem), które określają rodzaj odpadów na jaki są przeznaczone. 3) Pojemniki na danej nieruchomości oraz ich utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym zapewnia firma odbierająca odpady komunalne. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć każdą zamieszkałą nieruchomość w pojemniki najpóźniej do dnia 02.01.2015 r. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek wyposażyć każdą nowo zgłoszoną zamieszkałą nieruchomość w pojemniki w terminie 2 dni roboczych od zgłoszenia. Wykonawca nieodpłatnie użyczy w/w pojemniki na czas trwania umowy. Ustala się minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania segregowanych odpadów komunalnych (w systemie dualnym: suche, mokre) na terenie nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy: -Odpady suche: a) Jeden pojemnik o pojemności 120 l dla nieruchomości zamieszkałej przez 1-4 osoby, b) Pojemnik o pojemności 240 l dla nieruchomości zamieszkałej przez 5-8osób, c) Trzy pojemniki o pojemności 120 l każdy dla nieruchomości zamieszkałej przez 9 i więcej osób. -Odpady mokre: jeden pojemnik o pojemności 120 l dla każdej nieruchomości. 4) W przypadku zapełnienia pojemnika dodatkowe worki zapewnia właściciel nieruchomości. 5) Częstotliwość odbioru i wywozu - odpady zbierane selektywnie jeden raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę oraz uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 6) Realizacja reklamacji (nieodbieranie odpadów zgodnie z harmonogramem) w ciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub faxem od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić fax nr 23 6913167 lub e-mail: uggzy@wp.pl. 7) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. 3. Odpady komunalne ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 38, 20 02 01): 1) Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w pojemnikach na odpady mokre, które dostarczy wykonawca. W przypadku zapełnienia pojemnika dodatkowe worki zapewnia właściciel nieruchomości. 2) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów ulegających biodegradacji poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 3) Obowiązkiem Wykonawcy będzie posprzątanie wokół pojemników lub odebranych worków, jeśli zajdzie taka potrzeba. 4) Częstotliwość wywozu odpadów ulegających biodegradacji - zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów suchych, mokrych i zmieszanych. 4. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07): 1) Odbiór odpadów wielkogabarytowych odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałe). 2) Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych: zgodnie ze złożoną ofertą oraz po uzgodnieniu harmonogramu z zamawiającym. 3) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów wielkogabarytowych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów. 5. Odbieranie odpadów poprzez mobilny punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (kod 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 31*, 20 01 33*, 20 01 37*): 1) Odbiór odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, farby, tusze, (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie 20) - za pomocą mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 2) Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, farby, tusze, (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie 20): zgodnie ze złożoną ofertą oraz zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionymi zaakceptowanym przez Wykonawcę z Zamawiającym. 3) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych określonych w pkt1) poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie zamawiającemu (jeden raz w danym miesiącu zbiórki) dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 4) Odbieranie przeterminowanych i zbędnych leków z punktów ich zbiórki: Ośrodek Zdrowia w Szyszkach i Ośrodek Zdrowia w Przewodowie Poduchownym. 6. Odpady budowlano-remontowe: 1) Odbiór gruzu budowlanego i innych odpadów remontowych odbywać się będzie raz w półroczu w miejscu uzgodnionym przez Zamawiającego i Wykonawcę. 2) Wykonawca ma obowiązek odebrać wyłącznie te odpady remontowo-budowlane, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę, rozbiórkę lub których nie trzeba zgłaszać do administracji budowlano-architektonicznej. 3) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych odpadów remontowo-budowlanych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 3.3.3. Dane charakteryzujące zamówienie: 1. Przybliżona ilość gospodarstw domowych na terenie gminy Gzy wynosi ok. 850 w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej. Powyższa ilość gospodarstw domowych może ulec zmianie. Ilość gospodarstw segregujących - ok. 650, Ilość gospodarstw niesegregujących - ok. 200. 2. Ilości odpadów odebranych z terenu gminy Gzy, określone na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w latach 2011 - 2013 wynosiły: -2011 r.: 178,00 Mg -2012 r.: 209,1 Mg -2013 r.: 203,00 Mg. 3.3.4. Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia: 1. Do dnia 15 grudnia 2014 roku Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem. W pozostałych przypadkach wykazy nieruchomości przekazywane będą w siedzibie Zamawiającego do końca miesiąca poprzedzającego odbiór. W wykazie Zamawiający poda między innymi informacje o adresach nieruchomości dopisanych lub wykreślonych z wykazu adresów nieruchomości objętych zamówieniem. 2. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-20.00. 3. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia Harmonogramu odbioru odpadów komunalnych na terenie gminy Gzy przy współpracy i uzgodnieniach z Zamawiającym oraz zaakceptowaniu przez Zamawiającego. 4. Wykonawca jest zobowiązany do zabrania odpadów leżących w promieniu 5 metrów od pojemników. W przypadku, gdy odpady będą wystawiane w workach obowiązek uprzątnięcia odpadów obowiązuje Wykonawcę w promieniu 5 metrów licząc od miejsca odbioru odpadów. 5. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na stronie internetowej www.gminagzy.pl, a Wykonawca w formie wydruków, będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust.1-3 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399). 7. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do: 1) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z 14 grudnia 2012r. o odpadach; 2) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 211/12 z dnia 22 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 - 2017 z uwzględnieniem lat 2018 - 2023 z załącznikami; 3) przedstawienia Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) dowodów potwierdzających wykonanie w/w czynności, tj. karty przekazania odpadów. 8. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej ilość odebranych odpadów komunalnych oraz wykonywanych tras przejazdu (na wypadek reklamacji lub ewentualnie innej potrzeby uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych informacji). 9. Wykonawca jest zobowiązany do weryfikowania prawidłowości prowadzonej segregacji. 10. Wykonawca ma obowiązek przekazywania w comiesięcznych raportach, dołączanych do faktur, danych o ilości zagospodarowanych odpadów oraz adresach właścicieli nieruchomości, od których odebrano odpady oraz ilości i pojemności pojemników, z jakich od nich odpady odebrano. W przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym gminę, zgodnie z art. 9 f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U z 2013 r., poz. 1399). 11. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21); 2) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399) 3) uchwały Nr XXIV/106/2013 Rady Gminy Gzy z dnia 27 marca 2013r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Gzy, 4) uchwały Nr XXIV/105/13 Rady Gminy Gzy z dnia 27 marca 2013r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Gzy i zagospodarowaniu tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 5) Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012- 2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami. 12. Za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie odbioru odpadów komunalnych odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 13. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów poprodukcyjnych powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 14. Zgodnie z art. 9 e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U z 2013 r., poz. 1399) - zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. 15. Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. 16. Wykonawca winien dysponować sprzętem umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych przy drogach nie spełniających parametrów dróg publicznych. 17. Pojemniki i worki z odpadami będą wystawiane przed posesje do godziny 7.00, w dniu przewidzianym w harmonogramie odbioru. 18. Wykonawca zobowiązany jest do zgłaszania Zamawiającemu nieprawidłowości dot. przepełnienia pojemników na odpady, gromadzenia odpadów poza pojemnikami oraz innych okoliczności uniemożliwiających prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia. Stwierdzone nieprawidłowości w tym zakresie Wykonawca jest zobowiązany udokumentować np. w formie zdjęcia w postaci cyfrowej i niezwłocznie przesłać drogą elektroniczną Zamawiającemu, podając adres właściciela nieruchomości..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.40.00-3, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 10.000,00 złotych (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych). 2) Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4) W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, wadium winno być wniesione przez ustanowionego pełnomocnika (lidera) w imieniu wszystkich Wykonawców. 5) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Pułtusku, Oddział Gzy Nr 91 8232 0005 0200 0912 2002 0003 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin jego wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6) Kserokopię dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 7) W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt 2 lit. b-e oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą. 8) Nie wniesienie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 upzp skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 upzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 upzp. 9) Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 upzp. 10) Zamawiający zwróci wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, chyba że Wykonawca wyraził zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca w tym przypadku zobowiązany jest wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 upzp. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 upzp. lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 14) Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w sytuacjach wskazanych w art. 46 ust. 5 upzp

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Udokumentowanie posiadania aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Winnica w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; aktualnego zezwolenia właściwego starosty na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych, w tym odpadów niebezpiecznych; aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Udokumentowanie wykonania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech zamówień na usługi związane z gospodarowaniem odpadami - odbiorem i przekazaniem do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych w ilości co najmniej 350 Mg rocznie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana na zasadzie spełnia - nie spełnia.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykazanie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym: co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych i odbierania pojemników o pojemności od 120 l do 1100 l, co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych i odbierania pojemników o pojemności od 120 l do 1100 l, co najmniej 1 samochodem specjalnym służącym jako mobilny punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana na zasadzie spełnia - nie spełnia.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeśli przedstawi oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana na zasadzie spełnia - nie spełnia.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Udokumentowanie posiadania opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia za sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 150.000 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana na zasadzie spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów poprzez mobilny punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy mogą obejmować w szczególności postanowienia dot. terminu realizacji przedmiotu umowy, wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy lub zmiany zakresu odpowiedzialności Stron z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy. Za okoliczności uzasadniające dokonanie zmian postanowień umowy Strony uznają w szczególności korzyść Zamawiającego lub obu Stron, a także wystąpienie przyczyn niezależnych od Wykonawcy, które uniemożliwiają realizację umowy w jej pierwotnej treści, jak również zmiany umowy, które nie wpływają istotnie na zamówienie i sposób jego realizacji.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uggzy.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gzy, Gzy 9, 06-126 Gzy.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.12.2014 godzina 10:15, miejsce: Urząd Gminy Gzy, Gzy 9, 06-126 Gzy.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

1. SIWZ wraz z załącznikami (.pdf)

2. SIWZ wraz z załącznikami (.doc)

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Madziar Ilona
  • Data udostępnienia w BIP: 2014-12-15
  • Informacja zaktualizowana przez: Madziar Ilona
  • Data ostatniej aktualizacji: 2014-12-15 14:39:37
  • Liczba odsłon: 340
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2256015]

przewiń do góry